Jag är hos dig igen.


Ibland går inget som man vill och allting känns helst omöjligt.
Såså, lugna er! Det är inget farligt.
Jag försökte under kvällen spela in en ny låt, men jag lyckades aldrig få till det. Fingrarna slintade på gitarren, orden kom ut fel, datan la sig i vänte läge och mamma kom in och störde. Det blev alltså ingen inspelning..
Så, ja resultaten får helt enkelt vänta en dag.
Ja, jag är ju inte säker på att ni får höra resultatet, men ändå!

Jag skrev förrut att texten är viktig i en låt.
Människan som tar priset för bästa texter måste nog vara Lars Winnerbäck dock tätt följd av Håkan Hellström.
Jag kan konstigt nog aldrig bestämma mig för en vinnare när de gäller de här två grabbarna. De är ju faktiskt ändå inte så värst lika.
De har nog varit lite av en inspirationskälla för mig, helt musikmässigt. Men skulle ju önska att man kunde skriva som dom. Dessutom är Lars W grymt duktig på gitarren och det är ju ett plus.
Hmm, jag får väll ta och se Lars live, sen kan jag utse en vinnare...

Nu har jag bara lite läxa kvar och sen ska jag gå och lägga mig smått irriterad men ändå nöjd med min insatts.


Billie the vision and the dancers och Malmö på Onsag (happyface)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0