Den med remixen

Dagen är din, dagen är min.


Att leka med ord är kul, dock tycker inte Nilla om när jag gör det då hennes bror håller i lektionen ;)
Jag och Jennifer har ju som sagt startat lite av en sångkarriär (i fantasin) vi har prövat pop, disco, rock, protestmusik, folkrock, schlager, beatbox, rap och skånska visor.
Jag kände ändå att vi inte riktigt hade bemästrat musikens alla genrar än. Idag bestämde jag att vi skulle pröva våra vingar, vidga våra vyer och utforska nya orter.
Idag tog vi oss an den åh så svåra rap/R'n'B/beatbox- remix tekniken. Vi blandade 5 olika låtar till en svängig röra. Vi kallade den "skaka rumpan".
 
Det är ju såhär att det är Kristihimmelsfärdsdagen imorgon och efter det följer det ju 3 lediga dagar. Alltså 4 dagars ledighet, många kallar detta konstigt nog för lov!. Jag är petig och förklarade att NEJ, det är inte ett lov, det är en långhelg.


Mjau på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0