Det finns en förstaplats som inte går att nå, för ingen tror att dom är nått där jag kommer ifrån.


Jag och cyklar alltså! Det måste vara den sämsta mixen någonsin! I klass med Pernilla Wahlgren och media eller som diskmedel och reklam, dessa två inte kombineras!!
Jag tog nämligen min cykel hem till pojkarna i Kroksbäck. Vi pluggade lite men framför allt fokuserade vi oss på Jakobs nya Ipad. Den var fet! Alla pojkarna samlades runt honom och han såg onekligen stolt ut! Jag fnissade lite men sa sedan tack för mig och begav mig hemåt. Det är här cykeln kommer in!
Det var nämligen så att i onsdags förra veckan upptäckte jag att det var något fel på mitt cykellås, det gick inte att få upp! Jag bad Maria hjälpa mig men då gick nykeln sönder. Jag stod alltså där med en halv nyckel och ett fast cykellås, INTE KUL! Men som tur var kom det en vaktmästare som hjälpte mig få upp låset genom att ta det som var kvar av nykeln och vrida om med en tång.
På fredagen tog jag saken i egna händer och gjorde samma sak, det fungerade bra. Tills ikväll...
När jag skulle låsa upp cykeln gick det som återstod av min cykelnyckel av på mitten! Den var fast! Jag fick smått panik, lämnade cykeln i Kroksbäck och gick hem. För er som inte bor i Malmö kan jag berätta att Kroksbäck inte är det trevligaste stället i stan, nej egentligen är det nog ganska farligt där. Jag vet därför inte om det var modigt eller dumdristigt men hem kom jag.
Väl hemma började jag oroa mig över min cykels säkerhet i Kroksbäck och insåg att chansen att den skulle stå kvar tills imorgon var ganska lite. Jag har redan blivit av med två cyklar och vågade därför inte chansa. Kim ställde upp och följde mig tillbaka till Kroksbäck där vi sedan hämtade cykeln och bar den tillbaka.
Problemet att få upp cykellåset återstår.
Tack till Kim!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0