Send me a man from Argentina, to make me the happiest girl in the world


Jag har inget vettigt att skriva om så jag stjäl Josefins lista.
(är förresten också nöjd över att du började på friidrott!)

Det här kan ni ta lite halvt seriöst. Kommer säkert ha ändrat mig imorgon..


Vad är den äckligaste mat du vet?
Jag ogiller oliver och ärtsoppa!

Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort (hela livet)

- Svårt att inte nämna något friidrottsrelaterat, mina SM-medaljer är jag väldigt stolt över.
- En gång sa jag till en kille när han stod och mobbade en pojke. Han slutade och gick därifrån, då var jag nöjd.
- Jag fick MVG i matte B, är faktiskt jävligt stolt över det
- När jag sjöng inför hela skolan
- Och sist men absolut inte minst, självklart, att jag flyttade hemifrån när jag var 16. Ett otroligt bra val, som har förändrat mitt liv totalt.

Vad ångrar du i livet (om något)?
En gång när jag var liten så slog jag min bästa kompis i huvudet med en leksak (ganska stor). Annars är jag en sån som ofta kommer på försent vad jag skulle sagt eller gjort. Då ångrar jag ju mig.

Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?
Oj! inte rykte kanske. Men jag är ganska blyg ibland och när folk träffar mig för första gången kan dom uppfatta det som jagärförcoolförattpratameddig, typ. Har jag hört. Jobbigt när det faktiskt är tvärtom...

Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
Jag letar fortfarande efter en svart långkjol men har typ gett upp. Annars blir det nog mest tjocka koftor eller rockstilen. Mina höga svarta jeans är poppis.

Vilket är ditt dyraste klädesplagg?

Lite konstigt men, mina spikskor. Inte så värst dyra egentligen men annars handlar jag ju mest secondhand. 

Har du någon oanad talang?
Mja, tror ni vet några men jag är faktiskt en jävel på att stå på tå, i converse i alla fall. OCH! att ta mig fram på ett dansgolv. (jag menar inte att jag dansar bra)

Vad gjorde du i helgen?

Det har jag nog bloggat om. Men, jag umgicks med vänner, hade kul, var på slagthuset, pratade med Knappen och Hakim(vet inte varför jag tycker att det är så coolt), dansade mig genomsvettig! och lite sånt. OCH! var på arena 305 och mixade med Jojje.

Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?

Nu är ju veckan snart slut så jag tar de som har varit också.
- Anmäla mig till högskoleprovet
- Komma i tid till tåget mot Växjö på lördag
- Göra två bra växlingar på stafetten.
- Säga ett bra hejdå till Morgan (som åker till Spanien i två veckor)
- Köpa kläder till skolSM

Vad har du på dig just nu?

Tights, svarta shorts, svart linne, grå hoodtröja och Anna A's jeansväst. (+diverse smycken)

Senaste låt du lyssnade på?

Nelly Furtado – Say It Right , lite oväntat.

Bästa skönhetsknep?

Att umgås med människor som Susanna, för då blir man glad.

Vilken klädstil tycker du är hetast på män?

Den klassiska festivaloutfiten är ju ganska het. Salem al fakir har ju bra koll.  Hitta något eget, det är hetast.

Och fulast?

Typ bodybuilder stilen. Åh, för stora byxor med siffra på bakfickan. Går FETT bort!  

Vem saknar du?

Abbe, vårt hund som försvann.

Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?

Att jag inte behövde att diabetes längre.

Vilka tre personer inspirerar dig mest?

Jag tycker att Johan T Karlsson (även känd som familjen) är väldigt häftig. Blir inspirerad av hans musik och går gärna i hans fotsteg. Robyn är ser jag också upp till. Lite samma sak där. Men mer hennes image.
Min yngste bror, har lättast att relatera till honom då de andra två är typ 10 år äldre än mig. Honom ser jag verkligen upp till.  

Bästa filmen nånsin?

Jag gillar Pretty Woman riktigt mycket faktistk. Kanske inte bästa någonsin, men det var den första jag tänkte på.

Bästa boken nånsin?

Hm, jag gillar Jonas Gardells böcker.

Vilka tidningar läser du?

Inga. Okej, Norra skåne då och då kanske.

Vad önskar du att du var bättre på?

Första möten med personer. Mer utåtriktad. Vika kläder. Uthopp.

Är du religiös?

Nej.

Vad är din största rädsla?

Att jag någon gång i livet kommer känna mig helt ensam. Eller att jag ska tänka att allt det fina i livet redan har varit.

Vad är det elakaste någon sagt till dig?

Jag kan inte minnas något riktigt hemskt. En gång satt jag bredvid en tränare då han sa, Hon den där Louise Arvidsson, hon kommer aldrig att bli något. Det går utför för henne nu. Han visste att jag satt där...och jag var typ 13 år. Annars är det mest folk som varit taskiga bakom ryggen.

Om du får barn vad ska du döpa dom till?

Jättesvårt, men Ellen är fint. 

Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?

En röd eller svart sportbil typ. Äh, vad vet jag om bilar.

De tre finaste sms du fått i år?

Åh, de allra finaste vill jag nog hålla för mig själv. Men någon gång skrev min bror att han var väldigt stolt över mig, då började jag gråta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0