Lily from the middleway street


Onsdag;

Dagen har verkligen varit händelserik.
Jag började dagen med matteprov, som jag idag fick veta att jag hade MVG på.
I slutet av skoldagen gjorde vi muntliga-nationellaprov, ganska intressant hur alla i klassen tycks uppfatta saker olika.

Jag väntade sedan i en halvtimme på bussen till stan, det var kallt eftersom jag gick ut till hållplatsen en aning för tidigt. Jag måste nog erkänna att jag var smått orolig för att åka tåg. Jag är så paranoid.
Men det gick bra, jag överlevde!
I Malmö regnade det äckligt mycket. Jag mötte Josefin och Elin och vi begav oss till Melodifestival-tältet. I tältet fanns det sponsorer som hyggligt nog bjöd på fika. Elin gick fram till alla medans jag och Josefin endast gick tyst bakom. Vi skymtade ett BRAVO-stånd i andra änden av tältet så vi gick dit.
Vi hade alla siktat in oss på de grön-gula BRAVO-flaggorna, vi tänkte att det vore perfekt att ha på Billie.
Men BRAVO-människorna tyckte att vi såg så roliga ut när vi stod och viftade med flaggorna så det fotade faktiskt oss. Lite pinsamt, men äsch!
Vi spenderade några minuter framför tältets scen eftersom en viss Agnes stod på den.
Jag var dock vrååålhungrig och jag jämrade mig något förfärligt över detta.
Vi började leta restauranger men hittade Lagerhaus, där vi köpte klubbor och tuffa-tuggumi.

Det var svårt att hitta till KB, men vi drar oss inte för att fråga om vägen så vi hittade det tillslut.
Jag köpte en skitsnygg Billie-tröja.
Förbandet var uppskattat, kanske mest av en viss Josefin Pettersson.
Billie var också bra. Jag måste säga att jag var chockad över hur mycket folk som var där.
Vi ställde oss nästan längst fram, det visade sig att det inte var så smart.
Jag gillar inte att vara omringad av människor och jag tyckte inte om trängslen. Nästa gång ska jag stå längre bak.
Så länge det inte är en konsert med Håkan eller Lars. För dom trängs jag gärna.

På hemvägen stannade vi på McDonalds och åt McFlurry, MUMS!
Klockan 1 var jag hemma i Vittsjö igen.
Glad och trött.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0