Där ute är det sommar, men här inne är det höst


Idag vaknade jag med halsont och mamma bestämde att ett besök till vårdcentralen inte skulle sitta fel. Jag väntade, och väntade, och väntade. Pensionär efter pensionär gled in före mig och mitt humör var allt annat än på topp. Men efter ett tag kom så äntligen doktorn, han klämde på halsen och jag blev skickad på halsprover och blodprov. När jag skulle göra halsproverna (sticka ner en bomullstops i halsen) slog jag nästan till sjuksköterskan, rädd som hon blev bad hon mig att hålla händerna stilla. Då gick det bättre.
Äckelpäckel
Doktorn inormerade om att det inte var några bakterier vad man kunde se just nu. (det är bra)
Vi ska dock vänta ett tag för att se så att det inte är körtelfeber.

Jag berättade för doktorn om att jag ska på träningsläger på lördag.
Han tittade skeptiskt på mig och sa;
- Måste du verkligen det?
Jag letade fram min allvarligaste min och sa;
- Ja-a det MÅSTE jag!

Sen åkte jag hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0