Den med smuts

 
Idag är det måndag och på idrotten tränade vi styrketräning. Träningsverk ömmade i mina små armar och efter var jag inte sen att klaga på att vi hade kört på tok för mycket armar! På slöjden sydde jag på min klänning, jag har ingen riktig känsla för att sy så resultatet blev en påse, men det är lugnt jag är inte färdig än. Dock såg jag mina klasskamraters blickar när jag motvilligt prövade klänningen. De såg lite skeptiska ut för att inte överdriva.
Dessutom är skolmaten fortfarande sktiäcklig, Nej oj! Inget mot mattanterna! Men vem gillar laxburgare, skrumpiga potatisar och konstig sås egentlilgen!? Nej, jag tryckte i mig några knäckebröd och utmanade Nina på en Knäckebrödsätar tävling, men vi stod över. Det får bli en annan gång.

Efter skolan cyklade jag hem och krockade säkert med tusen flugor, en nackdel med våren!
Någon dumming har dessutom kört traktor på vår väg och nu är den heltförstörd. Jag boksstavligttalat skuttade fram med cyklen över hålorna. Fy på dig!

När jag kom hem från min cykeltur väntade Anders och Måns, de diskuterade viktiga saker som till exempel smuts. För smuts är egentligen inte smuts. Det är bara fantasktiskt bra saker som är felplacerade.
Till exempel hår på huvudet, det vill ju alla ha. Men om håret ligger i maten så är det helt plötsligt smuts. Allt kan bli smuts helt enkelt!
Urfiffigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0