Den med träningslägret


Det tog ett tag innan jag återhämtat mig från veckan som gått och det kommer inte ett blogginlägg förrän nu, men bättre sent än aldrig;

Resan började med mitt livs första flygtur, grymt häftigt och jag var inte ett dugg rädd. Det var kul!
När vi kom ut ur planet var det inte så fruktansvärt varmt, men det var inte så konstigt eftersom det blåste så in i bomben på flygplatsen, men när vi väl kommit ut ur flygbussarna så slog värmen oss som enn vägg.
Man kände ju sig lite ofräsh men det var ingen som vågade klaga.

Vissa sov på bussresan till hotellet men jag passade på att upptäcka utsikten över Gran Canarias berg och hav.  Riktigt fint var det.
Hotellet hette "Koala" och var också fint. Jag gjorde dock ett misstag och låste in vårt ändå hotellkort på rummet. Klantigt värre, nästa misstag var att hoppa i den kalla poolen.
Det var nämligen så att hotellet hade två pooler vid receptionen, en var uppvärmd och en var inte det!

På söndagen begav vi oss ner till träningsarenan, där träffade vi Nino(vaktmästaren) och Freddan raggade på en spanjor. Banorna var hårda och uttorkade och värmen var outhärdlig, vi svettades något enormt, men vi tränade tappert vidare och efter några dagar hade vi vant oss.

Träningarna rullade på som vanligt och på tisdagen (tror jag) styrketränade några av oss i Maspalomas gym. Det gick väll inte riktigt som beräknat, inträde kostade 2 euro och gymmet var fullt av svettiga spännis spanjorer.
Man kände ju sig lite bortkommen.

På onsdagen hade vi vår lediga dag och den spenderade vi vid havet.
Vågorna var superhöga och vi hade superkul. Jag hade dock lite problem med solkrämen och det slutade med att jag hade vad som såg ut som en världskarta på ryggen.
Vi var också ute och åt två gånger på en italienskrestaurang, som var snälla nog att fixa långbord åt oss.
Jag och Josefin delade förövrigt på världens godaste cocosglass.
Cocosnöt har blivit lite av resans speciallitet.

En annan rolig grej var "koalaunge på ryggen" som gick ut på att man (i poolen) skulle hänga sig på någons rygg, som en koala, och säga "koalaunge på ryggen" upprepande gånger. Dock var det nog bara jag och Josefin P som tyckte detta var roligt.

På kvällarna underhöll vi oss själva med att spela kort, volleyboll, fotboll och sjunga-.
Jag köpte föresten nya flip-flop!

Jag har säkert glömt att nämna en massa viktiga saker, men jag orkar bara inte skriva mer!
För att se bilder kan ni titta på min bilddagbok; louisearvidsson


Världensbästa pyramid, stadig och bra (Y)

Kommentarer
Postat av: josefin

att den var stadig råder det nog ingen tvekan om :D

2009-04-13 @ 22:26:21
URL: http://jousefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0