Bitter? No I just love to complain.


Efter skolan åkte jag till Vinslöv där det var släktkalas hos mormor.
Det bjöds på smörgåstårta, kakor och hallontårta. Det var precis vad jag behövde.
Jag brukar inte vara så pratglad på släktkalas, så även denna gång.
Mesta delen satt jag faktiskt och halv sov eller funderade på vilka likheter vi har i släkten.

Jag kom också att tänka på att det tar ungefär 40 minuter att säga hejdå på en släktträff. Inte för att där är så mycket folk, utan för att från den sekund man säger att - Nej nu ska vi nog dra oss hemåt! så börjar en superlång procedur, allt ska samlas ihop, någon måste säga något till någon, när ska vi ses igen, men oj jag glömde, men du förestn osv, osv. Sen ska det tackas och kramas, jackor ska på, väskor ska hittas och efter många om och men sitter man tillslut i bilen.
Puuh!


Class of 2009 - grabbarna grus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0