Det är då, först då som saker börjar hända! och det är då du kan börja skönja nya perspektiv.


För några dagar sedan hände något fruktansvärt spännande (märk frukt-ansvärt!). Eftersom min skrivlust var på noll förrut skriver jag det nu istället.
Jag satt och diskuterade frukt med en klasskamrat. Hon berättade först att hon aldrig ätit vindruvor, jag blev självklart otroligt förvånad! Men samtalet fortgick tills hon berättade att hon heller aldrig ätit en banan. OBS! bagrundsfakta; hon är fotbollsspelare, vilket borde ha lett till åtskilliga tillfällen att käka banan.
Hon förklarade sedan att hon helt enkelt aldrig ätit en banan för att hon inte vågat. Hon tyckte att bananer var läskiga och snuskiga. Därav denna oerfarenhet till denna fantastiska frukt. Arma människa tänker jag!

Annars då? Nej, det får räcka med bananhistorien för idag.
puss


Jag tänker mest på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0