Ju mera dom spottar på mig, desto snabbare kommer jag blomma.


Jag sitter i lägenheten och liksom vädrar ut all luft som varit instängd i en veckan och blivit sådär äckligt kvav och varm. Inget konstigt alls. Men! utanför fönstret hör jag hur två ungar leker varpå den ena säger "tsss det finns ju ingen som vill ha dig! vad trodde du!". Okej! jag vet att barn kan vara så där hemskt brutalt ärliga ibland, men ändå! eller är det så att vi från de mindre byarna liksom var liiiite schysstare mot varandra än storstadsungarna? äh! jag vet inte. Jag minns liksom inte riktigt hur det var att vara barn. Men det är ju inte okej att säga sånt. Jag gjorde det typiskt svenska stängde ballkongsdörren och dansade vidare till min poplista.
Vid det här laget är det väl underförstått att jag befinner mig i Malmö. Jag tog ett bra tåg, nästan helt folktomt. Köpte mat under hundralappen, satte upp min mixer och liksom pysslade med den hela dagen. Detta följdes av ett bad och funderingar bland badbubblor. En bra dag.

Jag vet inte riktigt vad jag gjorde men..
..Kapten Röd är socker.


Sudda bort dom som hugger dig i ryggen när du vänder dig om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0