My shoes are new and fast but I won't run away. I'm sure I'm not a chicken!

I could prove you I can fight
I'll do what it takes, at least I try

Göteborg, Världsundomsspelen

Helgen har jag ju som tidigare nämt spenderat i Göteborg men en massa friidrottare, dock inte så många Vittsjöfriidrottare :P
Jag började fredagen med att läsa tidningen, att läsa tidningen är inget jag brukar göra och att jag nämner detta kan också uppfattas som konstigt. Men anledningen till att jag läste tidningen var för att Micheal Jackson har dött. Nu har nog de flesta redan läst det, men det måste ändå nämnas!
Väl i Göteborg hoppade jag längdkval och hoppade 5.41 i första hoppet, eftersom kvalgränsen var 5.30 så fick jag inte hoppa mer.
Kvällen fortsatte sedan med mat och Hej Rymden med Josefin.

På lördagen hoppade jag längdfinal och det gick kanonbra!
Mitt årsbästa låg på 5.28 och mitt pers var 5.42 med för mycket vind.
Min längdserie såg ut såhär: (tror jag)
1. 5.31
2. 5.47
3. 5.55
4. 5.38
5. 5.71
6.    -
(Det sista hoppet var alltså övertramp)

Äh, man kan ju inte annat än vara nöjd.
Jag kom tvåa, en centimeter bakom ettan.

Efter en dusch drog jag och Josefin till Liseberg, vi funderade även på att utforska nordstan men det hann vi helt enkelt inte med. 
På Liseberg var det livat, dock var jag lite trött så vi besökte bara Lisebergstornet och spegelhuset. Men det var mysigt! På kvällen tittade vi åter igen på Hej rymden, men vi tog också en runda runt skatås och blev bjudna på en liten fest som vi blygt tackade nej till.

Söndagen inledde jag med tresteg, jag hoppade 11.92 och kom tvåa. Personligtrekord igen!
Just nu ligger jag tvåa i Svergie i båda grenarna!
Efter det följde en rolig och konstig biltur hem.

OBS vädret har varit underbart.
NJUT!!

jag ska inte lova några bilder, men det kommer nog sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0