My soul is speaking to my brain.


1
Jag står på perrongen och väntar på tåget som är 20 minuter försenat, trött, sleten och förkyld. Framför mig står ett par, dom är tydligen totalt nykära och småhånglar konstant.
Okej, det är väll trevligt med lite kärlek i höstmörkret sådär. Men när killen sedan börjar tafsa, ja då tycker jag helt enkelt att det går för långt. Inte bland folk!

2
Jag sitter på tåget hem, framför mig trycker en danskfamlij ihop sig bestående av två små flickor och deras mamma. Barnen är övertrötta och därför väldigt flummiga. Sen händer något som är så otroligt gulligt att man blir helt varm i kroppen. En av flickorna räcker fram en zoo-godis till mig, tittar snällt och frågar vill due ha? (tänk er danskt)

3
Jag får skjuts hem av min moster och bjuder in henne på en räkmacka.
Vi sitter och äter vuxenmat, för visst räknas väll räkmacka som vuxenmat?, och pratar vuxenprat, eller ja, vi pratar om släkten och om nyheter. Det är ganska vuxet tycker jag.
Hon åker hem, och nu är jag ensam.

4,
tell me that you love me more.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0