Ingen skrattar åt poängen, kanske för att jag har glömt vad poängen är med allt det här.


Jag vet att de flesta hatar skånetrafiken för tillfället. Jag förstår. Men just idag, ja just idag så tycks kollektivtrafiken vara min vän. Ja ack vilken tur jag har haft idag. Om du tycker att skånetrafiken är äcklig och anser att skadeglädje är den sanna glädjen bör du nog inte läsa resten av detta inlägg.
Ja, från början dårrå.
Jag väntade 2 minuter på bussen, övriga resenärer väntade 30 minuter.
Jag fick en sittplats, lyckligtvis brevid en trevlig människa.
Jag väntade 3 minuter på tåget, dock ett pågatåg men varför klaga liksom?
Jag fick återigen en sittplats och i Höör tittade Gabriel fram vilket var trevligt eftersom jag var pratglad.
Det visade sig sedan att tåget fastnade i Hässleholm, vilket var deppigt för vissa, ja jag känner medlidande. Dock var Hässleholm min slutstation så min resglädje bestod.

Dessvärre fruktar jag att min tur kommer att vända. Någon dag kommer skånetrafiken slå tillbaka. Håll er uppdaterade.

Nu ska jag bara hitta en festlig bild till detta inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0