Jag säger Baby det finns en sak som alltid består.


Här kommer en uppdatering!
Och nej! inte om helgen och alla ävenyr den medförde, utan dagens arbeten på sommarjobbet aka Johansson design! "Åh, vad kul!" tänker kanske du ironiskt för dig själv. Här kommer det i alla fall!

Jag brukade nämligen jobba på avdelningen som kallas montering. Man kan väll säga att det är den lite coolare avdelningen eftersom medelåldern där tycks vara lägst och medelIQ högst.
Hur som helst! Idag blev jag förflyttad till en ny avdelning, vi kan kalla den för "Symaskinsland". Ett konstigt ställe vill jag påstå. Kvinnor bär pojkfrisyrer och det är inne med sandaler, ja alltså sånna med kardborreband och konstig sula.
Symaskinskvinnorna var en aning annorlunda från Monteringsgrabborna (OBS även Shukrije!). De frågade mig om jag hade sovit gott och berättade att om jag fick ont i ryggen så var det okej att ta en paus. SOFT!!!
Jag blev sedan tilldelad en symaskin och här kommer en ny intressant sak, symaskinen hette Mauser Spezial. (inget konstigt alls!) och det roliga var att symaskinen var lika farlig och aggressiv som den låter. Lite som en tyskbodybuildar kvinna med ett ögonbryn kan man säga. Jag lyckades i alla fall bemästra den vilket enligt mig säger ganska mycket om hur listig jag kan vara.
En annan intressant sak var att kvinnan som satt bakom mig faktiskt påminde om en tyskbodybuildar kvinna med ett ögonbryn. Fräck? mjaa, mest läskigt faktiskt.

Så även fast jag känner att jag endast blev tilldelad detta symaskinsjobb för att jag är en tjej (OBS! med bara G i syslöjd!) så känner jag mig glad och lyckligt lottad. Jag får sitta ner och ta pauser!
Symaskinsland är soft, jäkligt soft!

Nu har jag lyckats kladda saft på mina händer.
Bäst att dra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0