You're in love with a wildcard!


Att uppskatta småsaker är bra.
En sak som jag uppskattade idag var att när jag satt och väntade på bussen hem till Vittsjö, (trött och hungrig) så kom det fram en tjej (redo för fest) och frågade;
Är det okej om jag röker framför dig?
En simpel fråga, men ändå så himla schyst ätt fråga!
Det är nämligen så att varje gång jag åker hem från Malmö på fredagar (trött och hungrig) så blir jag alltid utsatt för rökare. och varje gång tänker jag; Jag HATAR att tvingas vara passivrökare.
Så att denna människa faktiskt frågade om det var okej gjorde mig liksom glad!
Ja, det gjorde mig så glad att jag svarade att det var okej.
Så simpelt!
En mjukis för det simpla!

Hände det inget mer intressant den där fredagen då?
Jo! som tidigare fredag var även denna intressant. Kanske mest för att jag fick små (OTROLIGT små) raseriutbrott på Natalie när jag plötsligt fick lågt blodsocker när vi var i stan. Det utspelade sig ungefär såhär;
Efter att ha klagat över att jag (citat);"var typ lite vrålhunrig!" under en längre tid frågade Natalie mig något om lågt blodsocker, jag svarade något i stil med; "Men aaaarrrrghoooooowwwaaa!", oj nej förlåt! det är så att......" och precis som man ska göra med en "schizofrenitiskdiabetiker" tog hon avstånd tills jag hade fått lite mat i magen.
Så det är väl inte mer än rätt att jag nu ursäktar mig, även fast det efteråt gav en del att skratta åt.
Därefter tappade jag bort Natalie, men det är en annan historia.



Det går bra nu, kompis det går bra nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0