I guess mama's boy only gets you so far.

Jag har nu bestämt mig för att skriva ett litet blogginlägg denna arla morgon. Om? Gårdagen såklart. Till en början vill jag ursäkta mig, livet i Vittsjö är ganska lungt för tillfället och några riktiga äventyr bjuds det inte på, dessvärre! Vi får hoppas att det kommer i framtiden.
Nu tillbaka till gårdagen. Jag begav mig till Markaryd (platsen som gud glömde, fritt tolkat) för att träffa två kompisar. Det var mycket trevligt tills den stund då jag och min kompanjon Nina skulle gå hem. Om du aldrig har varit i Markaryd kommer du nog aldrig åka dit heller.
Rydet (större än en by, mindre än en stad? fritt tolkat) var nästan helt folktomt vid den här tiden, förrutom de tillfällen då vi möttes av en jagkörgasenibottenförattstajla-bil/bilförare och det är faktiskt så, Markaryd är läskigt! En aning spännande, men mest obehagligt. Inte ett ljus är tänt i husen efter klockan elva och i centrum (alltså där bussen stannar) hänger bara ett gäng på sisådär fem ungdomar. Är Vittsjö bättre? Nja jag vet inte. Ändå är det något jag gillar med by-livet. Kanske är hösten inte den bästa tiden att så kallat "bo på landet" men tystnaden är faktiskt riktigt behaglig. Dessutom är det skönt med lite omväxling, Malmö vs Vittsjö. Och somrarna här är fina.
Nu kommer det bilder från Siesta 2010.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0