Who's gonna save the world the world tonight?


Spännande saker som händer just nu är att världen ska gå under imorgon. Jag antar att det inte finns så mycket jag kan göra åt saken. Har pantat flaskor och burkar, nu kan jag nog bara hoppas på det bästa.
Men tänk om nu världen inte skulle gå under! en massa människor kanske just idag skriver kärleksförklaringar, berättar sina djupaste hemligheter eller liksom för att lätta på sitt samvete berättar om den där gången man råkade förstöra porslinsfiguren där hemma och sedan gömde den i någon blomkruka. Eller kanske "jag har varit otrogen.", "Jag tog en godis utan att fråga" eller "Det var faktiskt jag som började". Dåliga förslag, men ja, ni vet vad jag menar.
Men om världen inte går under just imorgon.. kommer alla då på söndag säga; aaaa fast jag skojade bara....typ.. ?
Talesättet, live as if there is no tomorrow fick liksom en helt ny innebörd.

Idag har jag förövrigt skrivit nationella prov i Matte C. Det var långtråkigt trots att jag var snabb som attan och lämnade klassrummet en halvtimme tidigare än alla andra.
Just nu sitter jag i Bjärnum. På söndag åker jag till Jönköping, tyligen, för att göra säsongens första tävling. Fast saken är den att jag egentligen inte ska vara i tävlingsform än, ni friidrottare vet säkert var jag menar. Den riktiga tävlingssäsongen börjar inte förrän den 11 Juni. Men det ska bli kul ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0