You don't need to hide my friend, for I am just like you


Det var cirka 15 dagar sen sist och jag antar att ni, mina tappra läsare, förtjänar en saftig uppdatering. Men för att göra världen lite lättare för de personer som redan har hört historien om Spanien och sånt, så tänker jag börja med att summera de två senaste dagarna, alltså de dagar jag har spenderat i Sverige.
Jag har under dessa dagar hunnit med ganska många bra saker. Här kommer en lista
Bra saker som jag gjort;
1; Klippt luggen!
Jag kan således glädja er med att man nu återigen kan se mina ögon. Hoppas det uppskattas! Klippningen var dessutom gratis, ja det finns snälla människor i den här världen. Fast egentligen var det inte mer än rätt då den förra klippningen kostade 500 riksdaler! ja hujedamej! Hur som helst är jag nöjd och nu kan ni fnissa åt att frissören hette Roland (hihi)
2; Köpt en långklänning.
Det här skulle egentligen varit en bra lösning då jag ville dölja mina ack så vita ben. Dock är inte detta längre något problem, men aavafan, jag gillar ju den. Jag känner mig somrig och fin.
3; Köpt en ny väska
Detta var egentligen ganska onödigt gjort eftersom jag redan har väskor så det räcker och blir över. Men jag kunde helt enkelt inte hålla fingrarna i styr. Så fort jag hade smekt väskan med handen så var det försent, jag var såld! och väskan likaså. Ja fast det gör faktiskt inte så mycket, den kostade bara 130 spänn.
(scrolla ner en bit så kan du se bild på både väska och klänning.)


Nu, mina goda vänner, kommer historien om Spanien. Åååh, är den inte efterlängtad så säg? (OBS! lite ironi)
Ja resan gick bra och jag är bevisligen en mästare på att packa då jag precis lyckades packa 19kg. (över 20kg=övervikt och 50kr/kg). Nerja hette staden eller byn jag är inte säker och det var vackert värre. I vår trupp på sju aktiva hade vi med oss celebert besök av Linus Thörnblad ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Linus_Th%C3%B6rnblad ). Detta var spännande på många sätt. Först och främst för att han berättade mycket om sin egen kärriär vilket var väldigt inspirerande. Men också för att han helt enkelt var en rolig person, ja se där ja.
Förresten var de andra som var med på lägret minst lika spännande och roliga, trots att dessa inte har en lika saftig meritlista.
Hur som helst...Vi bodde i två lägenheter varpå vår låg tio meter från poolen. Detta uppskattades!
Först var stämningen en aning stel i vår lilla grupp men efter sisådär tre dagar släppte allt och de interna skämten började flöda. Vi besökte en pizzeria med, enligt vår tränare, världens godaste pizza. Faktum är att jag inte minns mycket av pizzan då utsikten var så förbannat vacker att jag hade svårt att koncentrera mig på något annat. Fast bredvid mig satt Cedric och pruttade, JA! DET ÄR SANT! detta sänkte ju mysfaktorn en gnutta. Pojkar pruttar för mycket! (förresten, det heter inte fisa, det heter prutta för fan!)
Ojojoj, vad hände mer? ja vi tränade såklart och det gick utomordentligt bra! Vi solade, lite för mycket enligt coach, och käkade världens puligaste buffé, där jag för första gången åt grodlår, bläckfisk och sushi. På kvällarna strosade vi runt på stan eller satt och mös i lägenheten.
Ja, nu har jag säkert missat en massa trevliga anektdoter men så får det vara. Livet är hårt mina vänner.
Just det! jag har inte blivit brun, jag har fått en FIN FÄRG! som passar mig. okej!

(jag har laddat upp cirka 100 bilder från lägret på facebook, ta en titt vettja!)



Överstökigt rum, jag vet. det blir så ibland.

Kommentarer
Postat av: Mattias Abulu

Det är något med den här bilden. I like! :)

2011-05-25 @ 18:05:51
URL: http://coverboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0