It seems as though i missed my shot. Ore maybe I just dodged the bullet.


Det finns många fördelar med att ha en hemtelefon. Det är billigare osv (observeraattjagendastkundekommapådennafördelen). MEN! det finns en nackdel, en nackdel som jag har lyckats undvika. typ. Lite då och då ringer det telefonförsäljare. Vi vet ju alla hur KUL dom är. Jag försöker ändå använda min "snälla röst". Här kommer det fina i kråksången! min "snälla röst" låter tydligen som ett litet barns. Jag väljer att spela på det. De frågar alltid om min mamma eller pappa är hemma (detärdomjuinte) och om de frågar om det finns någon vuxen hemma svarar jag enkelt, nej. Då blir oftast telefonförsäljaren lite irriterad, suckar och vi lägger på. Positivt för dig som är pojke och inte kommit i målbrottet än. (tummenupp!)
Lite grejen med att precis ha fyllt 18 är ju att du fortfarande kan spela 17års-kortet. Ni vet. Om du inte är en såndär som växteupplitesnabbareänallaandra, det vill säga. Om du är väldigt liten för din ålder kan du ju även spela 15års-kortet och åka på barnbiljett till Danmark (trorjag). Vet inte om du ska se det som något positivt efter du fyllt 18 dock..

Oj, här blev det ett helt inlägg om telefonförsäljare och 18 åringar. Det finns oftast bara en anledning till att jag bloggar om nonsens. Jag har prov imorgon. Eller så ÄR jag bara SÅ patetisk. Ni får tro på vad ni vill.

(Jag bad sussie ta bilder på mig idag när jag stod i regnet. Dom blev dåliga. Det var mitt fel. Jag har inte det )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0